Wednesday, 26 November 2014

Dorton Arena parametrycznie

Każdy istniejący budynek jesteśmy w stanie zapisać w formie geometrycznej o wcześniej zadanych wymiarach. Jednak dzisiaj postaramy się prześledzić jak zapisać już zrealizowany obiekt przy pomocy algorytmu oraz jakie jego wariacje jesteśmy w stanie stworzyć.


Posłużymy się przykładem Dorton Arena zaprojektowanej przez Macieja Nowickiego.



Wszystkie operacje zostaną zapisane przy pomocy algorytmu w grasshopper.

Podstawowym elementem definiującym naszą bryłę będzie krzywa o zmiennym położeniu punktów oraz jej długości:


Następnie nadamy możliwość zmiany kąta nachylenia naszej krzywej:


Aby stworzyć powierzchnię przekrycia będziemy potrzebować jej obrysu, w tym celu nadamy naszej 1 krzywej odbicie lustrzane:






Wykorzystując nasze dwie krzywe możemy przedstawić charakterystyczną formę zadaszenia Dorton Arena:


Dodatkowo na podstawie naszych krzywych łańcuchowych opiszemy ściany:


Nadamy grubość konstrukcji oraz podział pionowy:


Tak wygląda skrypt opisujący uproszczoną bryłę Dorton Arena:



Na sam koniec film obrazujący nasz obiekt pod wpływem zmiany parametrów:



Kacper Radziszewski
AP







No comments:

Post a Comment